På’t igen!

Nu är det länge sedan jag skrev något här. Tanken har funnits, men livet kom emellan… Vad har hänt sedan sist? På vissa sätt mycket, på andra sätt lite. När det gäller Lukas ep är vi återigen tillbaka där vi var sist jag skrev. Visst har han haft bra perioder sedan dess, men nu sitter vi med foten i samma rävsax igen. Ep-n har slagit käftarna om Lukas och tyvärr verkar han, trots att vi är inlagda på sjukhus, fortsätta bli sämre :-(. Nu är det jag som är här med honom, samtidigt som lillasyster är hemma och gör sin far svettig ;-). Hon är världens sötaste, men även lataste klumpeduns som helst av allt vill sitta i knät hela dagarna. Hon är inte det minsta intresserad av att krypa eller utforska omvärlden. Eftersom vi ändå märker en enorm skillnad mellan henne och storebror är vi inte det minsta oroliga över henne. Hon har en helt annan pejl på det mesta och härmar och kommunicerar för fullt. Jag har hostat i flera veckor, och till och med det härmar hon. Sedan klappar hon i händerna och vill att vi ska säga att hon är duktig. Sötfia! När det gäller förflyttning har hon dock ingen brådska, utan hon tar det i sin egen takt. Hon har visat oss att hon kan vända på sig när hon ligger på golvet, men när hon har gjort det är det som att hon tänker: ”Så där, är ni nöjda nu? Nu har jag visat att jag kan, så nu tar vi och skiter i det här! Låt världen komma till mig och hindra den icke!”. Ja, ja… Tillslut lär hon inse vilka fördelar det finns med att kunna ta sig fram. Plötsligt händer det!

~ av angelmamman på 21 januari 2012.

Kommentera

 
